Friday, October 8, 2010

...bukan mudah. tapi better something than nothing.

 "tak salah untuk berubah one thing at one time. sebab something is better than  nothing."

dicuri dari novel yang ditulis oleh penulis yang dikagumi, siapa lagi kalau bukan.....fartvxqHLOVATE!!!
title, VERSUS.
sebenarnya, aku tak la rajin bukak balik novel tuh dalam suasana dekat dengan PAT nih untuk tulis. aku just ambil dari post Zamira Hamid ja.
and it does help a lot.
seperti zam, perkataan BUT masih ada dekat aku.uhh. bukan senang nak tinggal benda-benda yang errr. agak jahil selama ni aku selalu buat. 


uhhh. sedih.
tapi sebenanrnya aku gembira.
kerana malam ni menjadi penyaksian satu lagi kekalahan syaitan dalam merancang zina antara kaum Adam dan Hawa. one of my friends,alhamdulillah. sudah berpisah dengan seorang Adam.
tapi takpela. perkara baik, biar diteruskan.
as how written on the title, bukan mudah. tapi better something than nothing.


dan kisah aku pulak. sebenarnya, aku bukan meninggalkan sangat pun.
macam post aku sebelum ni yang turut diciplak dari Zam,
...aku tinggalkan dia kerana Allah.
kisah aku lebih kepada aku ditinggalkan dalam keadaan tertanya tanya.
so, untuk lebih firm, biarlah aku yang meninggalkan.
aku berterima kasih jugak sebenarnya kepada si dia.
sebab ignore aku. agak mudah untuk melupakan, walaupun sebenarnya amatlah sedih :'(
tipula kalau cakap tak sedih.
setiap perubahan ke arah kebaikan perlukan pengorbanan.
insyaAllah, Tuhan permudahkan :')


and sebenarnya, memang Tuhan dah tolong aku sangatsangat.
walaupun aku agak sedih mulamula.
nak tau apa? MP3 aku. rosak for no reason.
seriously!
tapi ontheway nak berubah.
so, agak terkejut. dalam masa yang sama, terharu :')
sebab Allah tolong aku.
alhamdulillah sangat2. walaupun agak sedih sebab beli mp3 tu guna duit sendiri.
memang la tak semua lagu lagho je dalam mp3 tuh. 
surah pun ada je. tapi tak selalu dengar pun. so, memang dibantu sangat.
syukur :)


err, lari tajuk.
nak cakap pasal perubahan.
bukan senang, aishh.
see, ada je alasan? sedangakn hendak 1000 daya, mahu 100 cara.
tapi dok kasi jugak 1001 alasan.
takda perkara yang susah kat muka bumi nih sebenarnya.


macam mana nak tinggalkan perkara-perkara lagho?
macam donghae semua nih?
uwaaaa :'(


sebenarnya pintu hidayah tu luas. dan rugilah kepada sesiapa yang menutup pintu hatinya untuk menerima hidayah Allah.

semoga diperkuat hatiku ini. aminn.
dan bimbinglah aku wahai sahabat.
withlove,
fartvxqhlovate
sitifarzanarosley

3 comments:

tcjay said...

to read ur words is somehow funny but u r on d rite track dear.be strong. U wil find more beautiful things in life when u see things thru ur faith..

fartvxqhlovate said...

thanks :') terharuuu. insyaAllah, cuba istiqamah. hhu :')

Shafeeqah said...

Allah amat menyayangi kita. :)