Saturday, December 25, 2010

Peminat Fanatik Korea.

Hello! Annyeong! Salam’alayk :)

Well, hari ni, aku nak cakap benda yang takda faedah pun. Kalau rasa nak baca, silakan. Sekarang nih tengah meletup cerita You’re Beautiful kan. So, aku ada terbuat kajian secara tak sengaja. Hehek. Kajian ni sekadar suka-suka. Post aku nih mungkin sinis, so kalau berani, baca la.

Kau fanatic korea? Baik aku ceritakan beberapa fakta berdasarkan kajian aku nih. Peminat fanatic korea terbahagi kepada tiga jenis.

- Jenis pertama, minat Kpop.
- Jenis kedua, minat drama.
- jenis ketiga pulak, minat Kpop dan drama sekaligus.
* Kau pilih kau dalam golongan yang mana and meh aku ngomen pasal kau.

Golongan yang aku sebut tadi pun terbahagi kepada beberapa jenis jugak. Selalunya peminat yang paling boleh diberikan taraf senior adalah golongan yang minat drama serta Kpop sekaligus. Sebab golongan ni seems like knowing every part of korea. Which means, aku la tuh kan. HAHA. *snobbish gila. Jangan layan.

Baiklah. Sekarang aku pandang remeh pada golongan yang minat drama. Selalunya golongan ni selalu menimbulkan masalah bila berebut pasal mamat-mamat Korea yang sampai kucing bertanduk pun belum tentu nak pandang korang kan. Sebagai seorang KoreanFans Sunbae, aku rasa annoyed tengok orang minat Lee Minho, Kim Hyungjoon and yang sewaktu dengannya. tapi knows nothing! absolutely nothing -.-' auwww. 

Things started dengan cerita Boys Over Flower tu kan. Aku tak anti pun dengan Flower-flower boy tuh. Yela. Diorang pun tak mintak untuk dilahirkan berbakat and at the same time kachak kan. Dan sekarang, mula lah golongan peminat Hwang Tae Kyung, peminat ShinWoo and Jeremy. Well, *sambil asah kuku and muka annoyed, cerita tu dah lama lah. LAME! -.-'

Golongan kedua pulak golongan minat Kpop saja. Golongan ni selalunya suka tengok variety shows korea and suka je la apa-apa yang menayangkan suami-suami yang tak ter’declare’ diorang tuh. Golongan ni ada macam-macam ragam jugak. Setengah ok. Setengah memang tak dapat den nak nolong kefanatikan tuh. Golongan Kpop ni aku suka sebab satu jela. Mostly minat sebab bakat. And only a few je minat sebab wajah. And usually mamat-mamat korea ni memang bertuah. Bakat memang ada. Dah tuh, kacak pulak. memang bonus la.

Contoh, group paling popular, TVXQ. Kalau nak minat korea and tak kenal TVXQ, pergi terjun laut la. Buat malu je. Haha. *tapi jangan risau. Tak masuk piawai soalan exam :)

Haa,see? mamat TVXQ nih mana hensem sangat pun. Biasa-biasa je. Aku terpaksa admit bahawa, Donghae Super Junior tu lagi kacak. Tapi dah diorang ni berbakat. what to sayyy?

So, post yang takdak guna ni sebenarnya nak ingatkan thousand of fanatics out there, takpayah gaduh-gaduh kalau minat diorang. Mimpi siang je diorang nak pandang korang pun. Korang jela eh. Aku tak. Haha :D gurau :P

In conclusion, tak payah nak risau kalau taktau banyak pasal diorang. Firstly, tak masuk piawai dalam soalan SPM. And penting sekali, tak bawak masuk kubur. Ahaaa. Diorang bukan boleh baca Al-fatihah untuk korang pun bila korang mati nanti. <-- ni ayat bapak aku. Memang harsh gila. Menusuk qalbun. Haha. And pasal aku pulak, aku dah tertau banyak kan, nak buat macam mana. Just, DON’T fight. That’s embarrassing. Jatuh saham.

Ni nasihat untuk aku sendiri sebenarnya. Sebab aku hangin ramai akan fall for Jang Geun Seuk, a.k.a Hwang Tae Kyung tuh. Boyfie aku ok! :P *mula dahhhh. Haha.
So, abaikan jela yek. For fun.

Love, 
Fartvxqhlovate :)

3 comments:

zamiyrra said...

i like. haha. bukan baru cakap ja pasal nih on last day at tuition tuh kan? HAHA :D

yus said...

mianhae aku dh lama tak follow blog ang ney..no time man.

tp aku suka bc post2 ng:)like mine

woot~cayala post ng ne:)

from a kpop fan,you'll eventually be a kpopdrama fan.it's who i am now.aku geli la yg dok stereotaip ja.e.g:IMMA TRIPLE S.SINCE WHEN?SINCE BOYS OVER FLOWER.huh?get lost la.

and aku nk mrh anti fans yg belunggok kat luar sna tu yg tak pkai otak.let the idols be who they wanna be.they're human.make mistakes too.haish.

Dayana Nasir said...

peminat korea jugak ni!! haha.
nice post. ayat yang dorang bukan boleh baca alfatihah pun kalau kau mati tu memang LOL.

btw, follow u. hope u'll follow me back.