Thursday, February 17, 2011

Bahasa Arab Tinggi.

Assalamualaikum :)


Hari ini lebih santai. Maybe nak bercerita.
Oh well, esok orang nak ponteng sekolah :P
HAHA. 


Kenapa Bahasa Arab Tinggi tajuk post aku?
Bukan sebab aku tinggi, bukan jugak sebab Idayu rendah.
*Idayu tuh kawan aku yang sangat bercita-cita nak tinggi dengan makan calcium hari-hari -.-'
OK, bukan kutuk, just kata. Jangan terasa ok dayu :P


Al-lughah al-'arobiyyah al-'aliyyah :)


Kenapa nihhh? Bukan nak buat suspen, saja nak buat poyo.
Aku cuma nak cakap aku dah jatuh chenta dengan BA nih :P


* I love Arabic^^ ok, ni Damia kot. heee :) hiasan :)

Dulu masa lower from aku dok gila bahasa Korea sangat.
Sekarang pun dok gila je lagi bahasa korea, and at the same time suka jugak arab nih.
Sebab bahasa arab nih agak mudah.


Actually, aku taknak keluar dari sekolah nih aku menyesal pulak duduk 5 tahun tapi takde kelebihan yang satu tuh. Satu extra bahasa. Bila dah besar nih, bangga tau boleh bahasa arab. masa lower form dulu i was like, euh. ada apa pada bahasa arab?. masa tuh the thought about it's bahasa syurga, or it's allughatul quran ditolak tepi dulu. I ignored it.


Tapi serius. Sekarang saya suka Bahasa Arab.
Walaupun PMR saya, BA Komunikasi saya : C.
Saya berani berjanji dengan diri saya untuk A+ for Bahasa Arab Tinggi in SPM.
InshaAllah! Aminnn.
Not being over-confident, sekadar meyakinkan diri yang aku boleh!
Sebab aku faham sesangat apa yang ustaz ajar since last year.
Balaghah, qowa'id and saraf.


Last tuesday, we just finished whole bab dalam Balaghah :D HAHA.
Malaslah kan. Finished dengan faham pulak tuh.
Bukan bangga, sekadar gembira :)


so, people out there yang kalau tak suka arab or anggap arab nih susah, berbanggalah dengan bahasa arab nih. bahasa syurga. tambah pulak, paling best, bila speaking arab kat lua, orang tk fhm :) heh. bukan poyo, cuma it's a gift. kelebihan. use it.


that's it. 


Love,
FARTVXQHLOVATE :)

3 comments:

syazwanizul said...

yeah.i totally agree with you.
bahasa arab ni actually best sgt kalau kita faham.bahasa yg sgt indah.lagi best bila baca al-quran,kita faham ayat tu.wahh,tak dapat digambarkan dgn kata-kata!

so,strive harder ya for ur SPM dis year!
may Allah bless u.11 A+ Insha Allah.ameen~ :)

btw,doakan km ya.result dah nak kluar dh ni :)

fizie said...

kan dah kata, BAT memang senang. cuma kat insya' tu ja susah sikit.

fartvxqhlovate said...

kk wani, i'A :) i will. thanks anyway! :) <3

afiq, aaa. betoi2. thnx anyway