Friday, March 18, 2011

I'm Proud to Be Irshadian.

Assalamualaikum w.b.t :)


OK. Apa khabar semua?
Saja nak habaq aku tak sehattt.
And ni lah tujuan aku mengepost.


Since aku tak sihat. Demam and migrain yang non-stop since last two days, aku pi lah klinik.


Lepas tu kan, berlaku lah hiwar antara aku and doctor tuh.


Doctor : Kenapa sampai migrain teruk sangat nih? Tertekan lebih ka apa? Fikir apa?
Far : Emm, tadak fikir apa pun.
Doctor : Ouhhh. Umur berapa?
Mak aku : 17. Nak ambil SPM.
Doctor : *laugh* Laaa, ni tertekan nak exam kaa? Pikiaq apa cekk? SPM senang jaaa. Sekolah mana?
Far : *menyengih* (dalam hati dok cakap : SENANGGGG? -.-') Irshad.
Doctor : Ohhh, Irshadddd. Laaa, nak risau apa. Student Irshad pandai. Pejam mata jawab exam pun boleh lulus.
Far : Eish. Mana ada.
Doctor : Hmm, anak saya dulu ada la Irshad. Tapi MRSM lagi bagusss.


(Aku sedikit tersentak. Almaklum, bila aku demam, emosi aku lemah sedikit. Aku terasa jugak laa kata-kata doctor tuh)


Doctor : Yelah, Irshad pun bagus. Tapi tulah. Diorang punya pakaian, disiplin. Dah beza. MRSM sekarang bagus. Ada mentor-mentee, ada homeroom, agama depa pun bagus. Terurus. Depa ada sistem.
Far : Ohh. Hm....(*menangis dalam hati*)
Doctor : Tapi tulah. Dah dok Irshad pun. OK la. O-K.


OK, aku end perbualan aku dan doctor sampai sini sahaja OK?
Aku nih, bila demam memang emosi tak stabil. Aku terasa whoa doctor tuh cakap cenggitu. Yela. Sapa la aku. Budak Irshad je. Bukan budak MRSM.


Tapi betul la. Pandangan orang luar kepada sekolah aku sekarang dah beza. Irshad sekarang dah lain. Tapi doctor tuh cakap macam aku nih takda jantung. *ka aku emo lebih?


Takpela. Apape pun. Aku nak bersuara kat sini. Sekolah mana pun kita duduk, sebenarnya takde beza pun. Sama ja. Yang kita nampak beza tuh pasal kami duduk sekolah, hampa duduk maktab.
Aku OK je dengan budak-budak MRSM. No hal. Kawan-kawan aku pun ada je budak MRSM.
Kita sama-sama pelajar cemerlang. Kankan? Everybody was born to be cemerlang. We're all winners kan? :)


So, yang aku nak kata kat sini bukan pasal budak MRSM. Bukan jugak pasal budak Irshad. Tapi pasal Doctor tuh. I mean, his pandangan. RUN.
About students nowadays. Sekolah mana pun dia, brings nothing. I mean, ada je budak MRSM teruk. Ada jugak je budak Irshad teruk. Ada je budak sekolah biasa succeed well than budak Irshad and budak MRSM. It depends on that person sendiri. Tapi what people think. It matters.. Pasal dia sekolah ini-ini, dia bawak nama ini-ini. And bla-bla-bla lagi. 


So now, aku nak bersuara kat sini. Sebagai seorang pelajar. And specifically, an Irshadian, I'm proud enough to be one of an Irshadians. Everybody is proud of their own school and so do I of course :')


Again, apa yang aku bersuara, is what I feel. Uhukkk.Aku bila tengah sakit memang emo lebih, ahaha.
Yes, yang baik, is all from Allah. Yang tak elok tuh, what more? My weakness of course -.-' Y'know. My language kadang-kadang unpredictable. My bad, am sorry.


Love,
Fartvxqhlovate :)

2 comments:

fizie said...

betul tu betul! bukan sekolah yang menentukan bijak pandai seseorang tu. semua depend on Allah setelah kita berusaha.

hidup ni macam roda kan. bukan selalu kita nak gemilang. pelajar2 irshad takkan mampu baguih sepanjang masa. sampai masa, tibanya waktu(ciplak sikit HMM ;p) pelajar2 irshad akan kurang menyinar(harap2 sikit saja). but hey! kita dah berusaha seboleh yang kita mampu kan? so, be proud of our hard work! our school! ^_^

Syaza Suraini said...

people just can;t help it. they'll blame (or fame) DA SCHOOL. =.=

nyampah gila bila org judge sekolah berdasarkan students, or vice versa.


but what do they know bout our lives, being irshadians? only US, THE IRSHADIANS, can experience.

- another proud irshadian!! xD