Saturday, March 12, 2011

Kem Nuqaba' - Part 2

Assalamualaikum w.b.t :)


*OK, sambungan :)


Lepas tuh, Faizah pun capai microphone.
Dia cakap. 


OK, Banat. Ana nak tambah la sikit. Apa yang pengerusi cakap tuh, maybe Banat tak faham.
Ok, bayangkan, kita semua, Para Nuqaba' berada dalam satu kapal.
Kita dalam satu pelayaran. Dalam kapal tuh, ada nasik banyak tu ja. 
And takda satu pun tinggal kat Banin. SO, cuba kita dok kat tempat depa?
Macam apa yang penceramah bagitau, amalkan Ithar. 
Kita pentingkan orang lain dulu sebelum diri kita sendiri.
Kita dalam satu kapal. 
Jadi, kalau kita - Para Nuqaba' sendiri tak bersatu, macam mana kita nak ajak orang bersatu untuk Islam?
Tu pengajaran yang kita dapat hari ni.
And makanan yang dah ambil tuh, takpa aih :) Halal. Makan la. 
Tapi jadikan pengajaran....


WOW!
Walaupun speech tuh diedit sikit oleh aku sebab aku takdela hafal sepenuhnya ayat dia, tapi apa yang dia cakap suma ada dalam tuh! Memang aku terkesan dengan speech dia.


Ustazah pun terharu dengar. And ustazah puji cara Faizah bagi contoh :)


Dan yaaa, tulis nama orang tanpa izin ni boleh kena saman kan? Errr, jenayah siber? 
Errr, aku harap Faizah tak saman aku la eh :D


Aku rasa, kalau hampa fikir mendalam-dalam and korek-dig lagi dalam, memang terkesan.
Sungguh. 


Tu jela kisah hari ni. Harap dijadikan pengajaran. Padahal kalau fikir secara seminitnya, sure akan cakap, COME ONNNNN! Makanan je kotttt -.-'


Tapi makanan, changes everything. Ada hikmah ada lebihan makanan tadi tuh :)


And for the Banin, they ended up dapat makanan. Since ada je Banat yang ambil je tapi tk makan( termasuk aku) , so, memang bagus kem ni :)
Aku suka.
*gaya hidup Islam :) <3 COMEL-SANGAT-OK! Damiaaaa! :)



And to all, aku mohon maaf la sebab ada yang aku marah-marah sebab aktiviti bagi kotor baju tuh. Beta mohon ampunnnn -.-' 
Sorry sesangat. That's my weakness. Bad at controlling my kemarahan. 


May Allah bless y'all :)




Love,
Farzana.

2 comments:

Ummu Zol said...

setuju sgt ngan post niyh..
for me, ada stgh org bg teguran km x boleh terima..maybe sbb tguran mggunakan kekasaran..so , kita kan remaja, rebellious is our best friend..;)
tp, klu org len bg tguran yg sgt berhikmah like faizah n kak syaza, km sgtlah boleh terima ngan hati terbuka...mmg kesedaran tu menyentuh jiwa la..smpai klu nk wat something wrong, mesti teringat tguran berhikmah depa...that's my opinion;)

fartvxqhlovate said...

yepp2. sometimes, some people need that. a soft way. kalau hard way, tkut pulakk dorg memberontak. mcm kmi la kekadangg :P