Saturday, April 16, 2011

WOMEN – GIRLS – LADIES and TIME OF THE MONTH!

First and foremost, Assalamualaikum w.b.t. and hello there.

This post is actually dedicated to all women-girls-ladies around the world. Tambah pulak ada lagi ayat selepas tuh : TIME OF THE MONTH. Firstly nak cakap, ini bukan entry yang censored. Tak pernah aku berminat nak tulih benda-benda kotoq ok.

Kenapa aku nak tulis? Pasal aku perempuan, dan aku nak segala jenis manusia yang sama jenis kaum dengan aku ni sedar diri sikit. Sorry kalau kasar, but it’s reality. *Padahal post ni bukan ada apa sangat pun.

Aku ada sorang kawan. Aku boleh kata kamceng la dengan dia. Sapa dia? Sorry aku tak boleh bagitau. Pasal yang aku nak tulis ni ialah sifat buruk dia. Yang kena jadi pengajaran.


Sifat buruk dia yang aku nak cakap ialah, her emotion when it’s her time of the month. Time of the month! Tau kan apaaa? Kalau taktau meh nak bagi kasut -.-‘ It only happens to women/girls when they reach puberty.

She’s a good friend I have to admit. But when it comes to her time of the month, she speaks rudely to me, cakap endah tak endah buat aku rasa macam nak bagi makan kasut free, tarik muka empat belas ingat lawa habeh lepas tuh boleh pulak merajuk mintak orang pujuk?! Hello! I wasn’t born to persuade those who sulk. Please go somewhere else and get drowned! OK, sorry aku mengata hang macam ni, tapi aku memang sakit hati when it comes to YOUR time of the month!

What the fish la aku pun kena menghadapi perubahan hormone masa hang punya pituitary gland dekat otak dok hantaq isyarat ke hang punya ovary for perubahan hormone? (Konon hebat Bio, padahal baru belajaq pasai nih :P)

Ladies around the world, tolong sedar one thing, when it comes to OUR time of the month, please consider perasaan orang lain. Memang la supposedly orang lain yang kena faham kita tuh tengah mengahadapi perubahan hormone, tapi kalau dah tiap-tiap bulan asyik kena hadapi benda yang sama, orang lain pun reti sakit hati haih.

Tolong sedar yang orang lain pun menghadapi benda yang sama every month. Tapi orang lain takdak pulak nak bebai-bebai cakap kasaq ngan orang tahap overloaded sangat.

Even I have my time of the month, tapi takdak pulak aku nak jelling-jeling kat hang, cakap kasaq, lepas tuh tarik muka ikut suka. There might be some kind of people like this dalam kalangan kita. So, if this post got readers, tolong sedar one thing. Jangan asyik nak orang je yang kena faham kita. Ingat perasaan orang lain sama.

Thank you.

Love, Fartvxqhlovate.

2 comments:

Saffrina Ropiee said...

HAHA aku setuju.

wondering, siapakah gerangan yang hang tengah kutuk ni? HEE

Lia-Nur :) said...

ohh kak far . sgt setuju ! 100%!! mcm la kita ni xde perasaan..skali skala cm kak far kata tu xpe gak..ni berkala kala huh tension mak ! kdg2 tu naik geram n nk mrh dia balik un ader..tp sabar2 . haha , tp manusia ni kdg2 pelik kan..bkn stakat bila mamnuq ja , aishh pening2..huhu

p/s : klo satu ary nnt kak far nk bg dia makan kasut free , ajk lia sekali..lia pun nk bg dekat org yg dok buat perangai aneh bila time of month dia datang..