Saturday, February 18, 2012

dentist,

Assalamualaikum wbt.
Harini ada Karnival Jom Masuk U anjuran Ministry of Education di Sunway Carnival Convention Centre.

My friend, Safiah tak berkesempatan pergi.
And she, would like to further in course Pergigian inshaAllah :D
*bagus lah, boleh buat braces free kat aku! Haha,
so, dia mintak la aku tanya2 or bg simple info about dentist yg aku dapat masa pergi karnival td.

These are the VERY simple review :)

Dentist.

USIM :

Syarat Rsult :
-at least C in BA.
- at least B in PQS & PSI
- at least B in PHY, CHEM, BIO, MATH, ADDMATH, ENG.

(tp masa aku tya td, akak tu ckp, sbnrnya diorg just ambil straight As students je)

UIA : Kampus PJ

Syarat Result :
- B+ in Bio, Chem, Phy, Math
- B in Addmath, Eng

(tak sempat tanya pulak pasal lain2 hal.)

UM : ( Asasi Sains Hayat 1 tahun )

*Masa belajar Asasi ambil Sains Hayat, tapi nanti bila nak further degree, boleh further course Ijazah Pergigian.

Syarat result :
- B in Bio
- C+ in Math, Addmath, Phy, Chem, Eng

K tu je. Aku dapat semua ni dari brosur yang diorang bagi. And ada jugak yang aku tanya2 those yg jaga booth tuh :)
Tapi biasala kan, aku tak minat course ni. Sebab tu simple sangat review ni.
However, harap bermanfaat sikit la dari zero knowledge about this course kan.
so, makin ketaqqqq dengan result. Hmmmm,


Love, 
Fartvxqhlovate :)

No comments: