Thursday, August 19, 2010

kenapa kita panas ketika bersolat?

salam'alayk.
amma ba'du fainni uusika bitaqwallah :)

err.
pernah sekali last year kot.
masa aku duduk asrama lagi,
pernah ada orang tanya ustaz dalam sesi tanyalah ustaz sekolah aku,
"ustaz, kenapa masa kita sembahyang, kita berpeluh?"
aku pun pikir jugak.
WTH  la budak nih. tak reti fikir ke.
mestilah, dah sembahyang tu ramai orang,
padat lagik.
surau sekolah pun macam la ada aircond~
tu fikiran aku tanpa mengetahui the real reason masa tula...
err, jahil sikit. eheh :p

SINI NAK KONGSI :)
nak tau kenapa?

rupa-rupanya,
semasa kita bersolat, dosa kita sedang dibakar.
sebab tu la kita panas.
tu jawapan ustaz aku kepada soalan tuh.


soo, err.
post yang sedikit simple tapi bermotif ini,
ingin menyeru.
janganla kita kerja merungut panas je dalam surau(mcm makcik2 kt kmpung aku!!!!!!!)
sebab tu panas dunia naa.
and panas tu berkelayakan la dengan amalan kita.
renung-renung kan :PP

-fartvxqhlovate