Saturday, August 14, 2010

ragam terawih.

haha :D
salam'alaika.
amma ba'du fainni uusika bitaqwallah :)


khabare everyone?
wah.*poyo sebentar :P


err. apa yee?
ada lah sikit kisah dekat surau disebuah kampung.
macam kampung aku je. haha.
yela. kenyataan tuh. kesalahan minor.


selama aku dok berterawih dengan villagers kampung aku nih,
aku rasa banyak benda yang macam kena perbetul.
macam nak je aku panggil ustaz aku ajar diorang cara-cara gerak dalam sembahyang semua.


ralat 1:
ada space sebelah kita. kita kena melangkah aside. tapi perlahan jalan la.
- benda ni macam normal la.
sebab aku baru tau pun lepas aku masuk sekolah aku tu.
kalau tak, memang aku tak didedahkan dengan ilmu boleh berjalan dalam sembahyang nih.
sebenarnya, bukannnya berjalan sangat pun.
kita gerak untuk merapatkan kembali saf. taknak putus saf.
macam tu la. tapi tula. dekat kampung aku takde orang sangat yang didedahkan pasal benda-benda macam ni. so, macam mana tu? aku dah gerak ke kanan untuk merapati orang yang duduk belakang imam, kiri aku pulak yang dah ada space. dan makcik tu memamng takde tunjuk gaya nak gerak pun.
khilaf dan sangat ralat. -.-'


ralat 2 :
nak buat saf baru, orang tuh kena mula dengan belakang imam. then baru penuhi kanan orang belakang imam tuh.
-benda ni macam aku taktau sangat. aku tau pun lepas masuk sekolah aku jugak. haha.
banyak pendedahan la yang aku dapat, alhamdulillah :)
benda nih, small to big matter pada aku.
sebab saf belakang sekali dah pecah dua. meaning, tengah tu ada kosong.
err, kena perbetul sangat nih -.-'
sangat ralat :(


ralat 3 :
imam silap. makmum tegur.
-aduhai. yang nih masa sekolah rendah masa sekolah arab lagi aku dah belajar.
taktau la. maybe makmum kurang berpengetahuan kot. Mana buleh nak salahkan depa.
Takpe lah. Dalam hal ni, semoga imam dapat mebaca doa atau surah dengan baik. Dan semoga makmum jugak belajar banyak sikit ilmu-ilmu sebegini.



*that’s all je yang aku nak berkongsi. Benda ni bukan berlaku kat tempat aku je. Kawan-kawan aku bila kami share pun cakap pasal benda yang sama jugak. So, nak buat macam mana kan. Tak semua bertuah untuk didedahkan ilmu tu lebih awal. Dan aku sangat bersyukur sebab aku terdedah jugak :)
kan bagus kalau semua orang kampung aku ada blog. boleh baca and perbetul sikit-sikit benda kecik ni. haha -.-'

Kalau aku salah, betulkan eh. Mana tau aku pun ni kekadang bukan betul sangat. Heee :)

keep blogging bloggers :)

-fartvxqhlovate

No comments: