Thursday, September 15, 2011

Universiti Allah. Pendaftaran di Padang Mahsyar.

This was one tazkirah from my ustaz. Masa Ramadhan haritu, well part of the program, Tazkirah after zohor.

He said,
Nak masuk Universiti Allah kena ada kelayakan berikut:

2 A+ sahaja. Peh, seronok lah kalau dapat masuk Universiti Allah kan. Only available dekat akhirat :)

Pendaftaran di :

Padang Mahsyar

Antara nama2 Uni : 

§  Jannatul Firdaus yaitu surga yang terbuat dari emas merah.
§  Jannatul 'Adn yaitu surga yang terbuat dari intan putih.
§  Jannatun Na'iim yaitu surga yang terbuat dari perak putih.
§  Jannatul Khuldi yaitu surga yang terbuat dari marjan yang berwarna merah dan kuning.
§  Jannatul Ma'wa yaitu surga yang terbuat dari zabarjud hijau.
§  Darus Salaam yaitu surga yang terbuat dari yaqut merah.
§  Darul Jalal yaitu surga yang terbuat dari mutiara putih.
§  Darul Qarar yaitu surga yang terbuat dari emas merah.
*source of Wikipedia.

Aku sendiri can’t firm nama-nama Syurga. My bad :’(
So 2 A+ yang perlu ada ialah :
Iman        A+
Amal        A+


That’s it. So, semoga kita berdaftar untuk Uni2 Allah ni :) Ingatlah, amalan yang paling disukai Allah ialah yang sedikit tapi konsisten :)


Love, Fartvxqhlovate.
*sedang trial. Doakan.

2 comments:

Syaza Suraini said...

ustaz azli reminded us bout this 2A+ requirement, before spm jugak. crucial reminder, indeed.

"kalau syariah A+ tapi tak diamalkan ilmunya, tak guna jugak."

all the very best, 0711 :D

KaY 17 said...

tengah trial pun sempat post blog ka?