Tuesday, July 7, 2020

Food Review #2 : Ayam Goreng @ McDota Sungai Petani

Assalamualaikum wbt and hello everyone.

Kita selang posting makan dan ilmiah hehe. Tapi bab makanan ni pun ilmiah jugak la. Kot-kot hampa mencari kedai makan menarik di Sungai Petani. Boleh la baca. Bila dok rajin post pasal kedai makan kat Sungai Petani, rasa macam dah boleh jadi duta makan makan kat SP hahaha.

By the way, aku rasa macam dah tahu banyak kedai kat Sungai Petani, tetapi ternyata aku silap. Suamiku bawak ke tempat yang unik yang aku akan kongsi dalam post harini: McDota Fried Chicken :) 

Here comes the photos with caption of reviews:


Char Koay Teow. Sedap weh! Teringat Doli Kuetiau Goreng di Taiping. Isi dalam ni pun sedap dan mewah. Ada udang besar haha. 

Nasi Goreng. Pun sedap! Aku puas hati la makan panas-panas and rasa sedap bukan average ja.

Lucky Plate. OK. AYAM GORENG dia sangat UNIK! Dia bukannya berat penuh tepung macam KFC ka apa tau. Tapi rasa dia still sedap. I thought takda ayam boleh beat KFC. Tapi sekarang aku rasa ayam McDota ni dah at par dengan KFC. Sama level tapi different category sebab dia tak bertepung macam KFC.

Koay Teow Hailam (Char Hor Fan). Memula aku rasa macam eh betul ka? Hahaha tapi betullah. Abang ipar aku yang cakap, rupanya Char Hor Fan ni ialah Kuetiau Hailam. Laaaaa, baru tahu. And sedap! And portion dia banyak sampai aku tak habis. Makanya En. Suami kena habiskan.

Whipped Potato (My son ate this, sampai habis guys. Sedap sangat la tuuu). Dah bawak infant aku tak berani la bagi makan merapu. All these while memang strict no salt no sugar. Tapi, sebab dah keluar berjalan, aku bagi la chance sesekali. Tapi aku tak bagi makan gravy la. Just the potato. Dia suka ja makan haha.

Fish and Chips. Ibu mertuaku yang makan. Aku rasa jugak ehehe. Sedap ok ja la. Western ni sebenarnya kalau makan western kat mana pun aku akan rasa sama ja haha. So yeah, sedap average, seperti rasa western yang anda pernah makan di kedai-kedai western yang lain hehe.

Mushroom Soup. Aku tak rasa pulak. Just ambil gambar haha. Aku sibuk suap anak lupa nak minta rasa. But I bet it won't taste so different. Mushroom-y la rasa dia aku rasa haha.
Bila tengok gambar makanan yang banyak ni, sila jangan judge hahaha. Aku dan suami tak makan berdua ya. Hahaha kami pi dengan mak mertua and abang ipar and anakku.

Overall, aku suka suasana dia. Just nice. Family-friendly. Kerusi budak pun ada. Kami sanitize tambah sebab selepas MCO ni kita kena careful lebih sikit kan. So no harm lah. Hehe.

Service pun baik, tunggu tak lama. Suasana bersih, makanan sedap. So yes, recommended guys! Kalau mai SP lepastu clueless nak ke mana, boleh ke McDota! Parking takda hal ok ja. Cumanya kena sedia kupon parking lah haha.

Okay sekian sahaja penulisan review McDota oleh saya. Jemput share sekiranya berminat haha takda masalah. 



Thanks for reading!

Farzanaley
Fartvxqhlovate

No comments: